22/11/09 Δήμος Ιλίου – Δημιουργία Λέσχης ΑμεΑ

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΑΣΠΑ

Το 2007 η Επιτροπή Πρόσβασης του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών (ΠΑ.Σ.ΠΑ) με αντιπροσωπία της αποτελούμενη από τον Πρόεδρο της, Σκόνη Νικόλαο και τα μέλη της Επιτροπής Ζώη Παναγιώτη, Κωνσταντινόπουλο Βασίλη και Δουκλιά Παναγιώτη, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ιλίου Κ. Ζενέτο Νικόλαο προκειμένου να του εκθέσει σκέψεις -προτάσεις αρμοδιότητάς του.
Στα θέματα που του εκθέσαμε ήταν, η τοποθέτηση πινακίδων στις ράμπες του Ι.Κ.Α της περιοχής, δημιουργία λέσχης ΑμεΑ και σκέψεις περί αθλητικών δραστηριοτήτων.
Οι πινακίδες για να μη καταλαμβάνονται οι ράμπες στο Ι.Κ.Α την επομένη βδομάδα της συνάντησης τοποθετήθηκαν, στην πρόταση μας για την δημιουργία λέσχης ΑΜΕΑ συμπεριλαμβανόταν ήδη στις προεκλογικές εξαγγελίες του Δημάρχου και οι σκέψεις μας για τις αθλητικές δραστηριότητες ο Δήμος θα τις εντάξει στις δραστηριότητες της υπό δημιουργία λέσχης.

H ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Ε.Ο.Κ.Α

Στις 22/10/2009 καλέστηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς σε ζητήματα ΑμεΑ με συμμετοχή της Εθνικής Ομοσπονδίας Κινητικά Αναπήρων στο Δήμο Ιλίου
και αφού εξέθεσαν τις σκέψεις τους για την υπό δημιουργία λέσχη αποφασίσθηκε να ξαναγίνει συνεδρίαση στις 29/10/2009 με συγκεκριμένες προτάσεις για την δράση της λέσχης προκειμένου να αξιολογηθούν και να ιεραρχηθούν από τον Δήμο.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

Επειδή οι δράσεις που στοχεύουν να έχουν ωφελημένους ΑμεΑ κατοίκους του Δήμου είναι ομολογουμένως δαπανηρές, προτείναμε εγγράφως (Ε.Ο.Κ.Α αριθμ. Πρωτ. 5247 23/10/2009) δράσεις που έχουν τύχη να ενταχθούν στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007 – 2013 (ΕΣΠΑ)
για μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια.

1. ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΛΗΣ

Δράση που να περιλαμβάνει παρεμβάσεις στις υποδομές, στο δομημένο και το φυσικό περιβάλλον της πόλης, τέτοιες που να επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση όλων των εμποδιζομένων ατόμων, να δίνουν δυνατότητα στους Κινητικά Αναπήρους, χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου να έχουν πρόσβαση στα αγαθά και τις υπηρεσίες, την δημιουργία προσβάσιμης γειτονιάς και διαδρομών ανάσας.
Να καθιστούν τον Δήμο Ιλίου, πρότυπο Δήμο στην Αττική ως αφορά την προσβασιμότητα και τον ανάπηρο πολίτη ενεργό και συμμέτοχο στις κοινωνικές δραστηριότητες.
Η δράση αυτή μπορεί να περιλαμβάνει, την ενημέρωση των πολιτών για τις ανάγκες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ανάπηροι συμπολίτες τους και να προσπαθεί να κάνει όσο το δυνατό πιο κατανοητά τα προβλήματα των ΑμεΑ εμβαθύνοντας στην κατανόηση των ψυχοσωματικών καταστάσεων που αντιμετωπίζουν στην ζωή τους.
Η όλη δράση μπορεί να στηριχθεί στο «σχεδιάζοντας για όλους» και στην άνοδο του πολιτισμού, πολιτισμού που το επίπεδο του χαρακτηρίζεται από την συμπεριφορά της πόλης στους ανάπηρους πολίτες της.

2. ΤΟΜΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ – ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Ανάπτυξη δράσεων κοινωνικής φροντίδας ΑμεΑ με την συμμετοχή εθελοντών ενεργών πολιτών.
Ενημέρωση του πολίτη σε ζητήματα αναπήρων πολιτών.
Ενημέρωση των ελευθέρων επαγγελματιών για την ανάγκη προσβασιμότητας της τοπικής αγοράς και των καταστημάτων.

3. ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Στην μεγάλη ομπρέλα της αναζήτησης γνώσεων, εμπειριών, ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνει η ενασχόληση με τον πολιτισμό, οι Ανάπηροι πολίτες προσπαθούν και πρέπει να έχουν την δική τους συμμετοχή.
Το θέατρο, ο χορός με αναπηρικό αμαξίδιο, η μουσική, οι επισκέψεις σε χώρους Αρχαιολογικού και Ιστορικού ενδιαφέροντος ή σε χώρους που τελούνται εκδηλώσεις πολιτισμικού και πολιτιστικού περιεχομένου, ο Αθλητισμός με την έννοια μεταφοράς και εισαγωγής πολιτισμού κ.α. πρέπει να είναι συνεχείς στόχοι.
Ο Δήμος Ιλίου μπορεί να έχει υλοποιήσιμους στόχους για την εισαγωγή πολιτισμού στα ΑμεΑ κατοίκους του και να καταστεί παράλληλα πρωτοπόρο κέντρο Αθλητισμού για ΑμεΑ στην Ελλάδα και την Αττική.

4. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

Νέες προσαρμοσμένες τεχνολογίες για ΑΜΕΑ.
Εφαρμογές στους Η/Υ – εκμάθηση χρήσιμου λογισμικού – συμμετοχή στα ευριζωνικά δίκτυα.
Εκμάθηση νέων δεξιοτήτων με στόχο, την ένταξή των ΑμεΑ στην τοπική αγορά εργασίας.
Διαχείριση και ταξινόμηση της πληροφορίας.
Στήσιμο δημιουργικών εργαστηρίων.
Εκμάθηση ζωγραφικής, αγιογραφίας, χαλκογραφίας, μουσικής, υποκριτικής, κ.α.

5. ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πρωτοβάθμια
Η Ομοσπονδία μας διαθέτει στελέχη που έχουν εμπειρία και μπορούν να πραγματοποιήσουν εκπαίδευση διδασκάλων σε ζητήματα ΑμεΑ , επίσης να πραγματοποιήσουν μαθήματα σε μαθητές με στόχο την κατανόηση των αναγκών των αναπήρων πολιτών και τον σεβασμό των υποδομών εξυπηρέτησης τους.
Δευτεροβάθμια
α. Προσπάθεια πραγματοποίησης ειδικών μαθημάτων μικρής διάρκειας στα σχολεία του Δήμου, με αντικείμενο τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών με αναπηρία, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας και παράλληλα την σημασία του εθελοντισμού για τα ΑμεΑ.
β. Προσπάθεια για σύσταση ειδικού τοπικού φορέα ελέγχου των προδιαγραφών προσβασιμότητας και λειτουργικότητας όλων των σχολειών τοπικά και των σχολικών δομών Ειδικής Αγωγής στο ΕΙΑΑ αν αυτό είναι δυνατό.
γ. Ο χώρος της δευτεροβάθμιας παιδείας μπορεί να στηρίξει εθελοντικές δραστηριότητες για ΑμεΑ αλλά και να συμμετέχει, έστω και σαν παρατηρητής στις δράσεις της λέσχης.

Η συμμετοχή μας σε αυτό το πρωτοπόρο εγχείρημα του Δήμου Ιλίου για την δημιουργία λέσχης ΑμεΑ, πηγάζει από την βαθύτατη πίστη μας για την προσπάθεια εγκαθίδρυσης μιας δίκαιης κοινωνίας που δεν θα επιτρέπονται αποκλεισμοί και στον ιδιαίτερο και ουσιαστικό ρόλο που μπορεί να έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Για τοπική κοινωνία ανθρώπινη και δυνατή, με δυνατότητα να δίνει ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε όλους τους πολίτες κατοίκους της και στην συμβολή μας για άρση των εμποδίων προκειμένου οι ανάπηροι πολίτες και οι οικογένειές τους να ζήσουν με ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια.